Today is a perfect day to start living your dream. - Reisverslag uit Whitewater, Verenigde Staten van Katelijne Overmars - WaarBenJij.nu Today is a perfect day to start living your dream. - Reisverslag uit Whitewater, Verenigde Staten van Katelijne Overmars - WaarBenJij.nu

Today is a perfect day to start living your dream.

Door: Katelijne

Blijf op de hoogte en volg Katelijne

09 September 2016 | Verenigde Staten, Whitewater

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik op Schiphol stond met een brok in mijn keel, verdrietig, maar ook klaar om op avontuur te gaan. Nu 11 dagen later is er al zo veel gebeurd dat ik voor mijn gevoel al veel langer van huis weg ben. De eerste paar dagen waren erg hectisch maar enorm leuk. Veel leuke nieuwe mensen leren kennen en al veel dingen mogen ontdekken en zien. Dinsdag 30 augustus, aangekomen op vliegveld Chicago O’Hare, werden we opgehaald door een bus van de universiteit. Zoals te zien op de foto zijn de Amerikanen erg trots op hun atleten en heerst er een enorme sportersmentaliteit op zo’n campus, erg leuk om zo je reis te beginnen natuurlijk. Onderweg naar de campus werd er gezellig gekletst en werden de eerste vriendschappen al gemaakt, voordat we aankwamen op de campus stopten we eerst bij, hoe kan het ook anders, ‘Walmart’. Voor degene die niet bekend zijn met Walmart, het is een grote winkelketen waar je van alles kunt kopen voor weinig geld. De eerste inkopen zijn gedaan en de reis gaat weer verder. Inmiddels was het al donker toen we de campus betraden, helaas kon je hierdoor de omgeving niet goed verkennen, dan maar naar je ‘dorm’ en slapen, wat ook niet vervelend was aangezien ik al ongeveer 24 uur niet geslapen had.
De dag erna begon de introductie week. Elke dag stond er veel op het programma, leuke dingen maar ook verplichte/informatieve dingen. Erg fijn zo’n introductieweek, in een korte tijd leer je de campus, de omgeving en de mensen erg goed kennen. Donderdag avond was er een speciaal welkomstdiner georganiseerd voor de internationale studenten waarbij je formeel gekleed moest zijn. Zaterdag middag zijn we met de organisatie naar “Devil’s Lake” gegaan. 2 uur rijden van Whitewater is een groot en mooi State Park waar je kan hiken, zwemmen, barbecueën etc. De tocht naar boven was heel erg zwaar maar het was het zeker waard, wát een mooi uitzicht!! Weer beneden aangekomen werd de barbecue aangestoken en hebben we lekker buiten gezeten. Als toetje kon je de beroemde Amerikaanse “S’mores” maken, een soort sandwich van een biscuit met daartussen een marshmallow en chocolade, heel lekker maar erg plakkerig..
Na 5 dagen introductie te hebben gehad begon maandag de TRANSFERmation, 2 dagen nog meer leuke dingen doen. Maandag avond was dan ook het hoogtepunt: “R U Purple”, hierbij was het verplicht om het paarse schoolshirt aan te doen. Met alle eerstejaars, transfer students en de internationale studenten liepen we naar het sportcomplex en het football stadion. Per groep mocht je het stadion in waarbij je door een soort erehaag, gevormd door alle atleten, mocht lopen. Daarna deden de cheerleaders, het dansteam en het orkest een uitvoering en werden de cheers voorgedaan en geoefend. Een enorm gave ervaring!! Deze cheers kunnen we morgenanavond dan ook uitvoeren want dan heeft het football team een wedstrijd *GO WARHAWKS*. Na het oefenen werden we weer naar buiten geleid en gingen we (letterlijk) de weg paars verven. ‘Paint the Road Purple’ is de traditie die de universiteit heeft.
Woensdag zijn de lessen begonnen en dat is ook allemaal erg meegevallen en zelfs leuk, tot nu dan :)

O en voor degene die sommige Amerikaanse films hebben gezien, de House parties zijn echt ;)

• 10 September 2016 - 08:15

Manon:

Leuk om te lezen! Maak er een mooi avontuur van!

Deze site roept bij mij ook weer herinneringen op.. ga mijn reisverhalen ook weer eens teruglezen :-)